הוא לא פוסח על המבנים: הייטק בבנייה

למרות שזה נראה כאילו ענף הבניה נתקע אי שם בשנות ה-40, יש לא מעט מיזמים, טכנולוגיות וסטארטאפים בתחום הבניה, זאת בנוסף למערכות בינה מלאכותיות, המצאות בתחום הרפואה וחידושים בספורט ותזונה. הייטק בבנייה הוא תחום שלם שמתפתח בחמש השנים האחרונות וצובר עוד ועוד תאוצה. אם עד עכשיו היינו עדים להתפתחות של התחום בעיקר בהיבט של טכנולוגיות ירוקות במטרה לנצל את המשאבים של הטבע, התחום הולך לכיוונים נוספים. הנה כמה מהמיזמים שאתם לא רוצים לפספס בתחום הבנייה.

 

לא רק תחביב רחפנים באוויר

כל ישראלי שיוצא לטיול או סיבוב קצר בים, נתקל בהם. מסתבר שהשימוש ברחפנים כבר לא נעשה רק למטרות צבאיות, אלא גם לתחומים מסחריים, חברתיים, איורעים מיוחדים, סיקורים חדשותיים, ניווט וכן גם לתחום הבנייה. יזמים רבים כגון נתי דוידי ואחרים, משתפים כי לאחרונה רחפנים עפים מעל בניינים ומצלמים אותם מכל מיני זוויות. הטכנולוגיה למעשה מאפשרת לנתח את המצב בשטח ולתרגם את הצילום לכדי מידע נתונים מדויק להפליא כמו חפירות, גובהו של המבנה מהקרקע, כמות הברזלים שהוכנסו בתהליך השלד, מיקומן של תבניות יציקה ועוד.

 

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

חברת דרונומי פיתחה סטארטאפ בדיוק על בסיס הטכנולוגיה הזו כאשר הרחפנים אותם פיתחה החברה מאגדים את הנתונים מהשטח ויודעים לייצר מודלים תלת מימדיים שמאפשרים ליזמים ולקבלנים לקחת החלטות הקשורות לבניה.

 

יישום הייטק בבנייה – הזנת נתונים בזמן אמת

מכיון ומדובר באחד התחומים הכי מסורבלים בהיבט של כמות התכניות הנמצאות על דפי נייר גדולים כמו תכניות חשמל, מיזוג אוויר, מים, ביוב ועוד, גם כאן הטכנולוגיה לוקחת את זה צעד אחד קדימה. היום לאט לאט מתפתחים להם אתרי בנייה דיגיטליים שדרגם ניתן להזין את הנתונים והמידע בצורה מדוייקת על גבי הטאבלטים ולבצע שינויים בתכניות לפי מה שמשתנה בשטח. חברת שייפדו עוזרת למנהלי פרויקטים לבצע מעקב מהיר ומלא אחרי כל השינויים ולעבוד עם התכנית הכי מעודכנת.

בעתיד הלא רחוק נראה איך באתרי בנייה יעשו שימוש במצלמות עומק שמעבירות לטאבלט צילומים תוך סריקה של השטח והשוואה של הפרויקט לתכניות שכתובות על הנייר. המצאה נוספת של חברת ווייר נקראית וולהבוט המאפשר לבצע הצצה דרך קירות המבנה כדי לקבל מידע על היסודות. יש גם פתרונות חדשניים להפחתת תאונות עבודה בגובה.

 

לסיכום, תחום הבנייה בשילוב הקדמה והטכנולוגיות הולך למקומות טובים יותר ונראה כי תהליכים צפויים להתייעל, זמני הבנייה הולכים להתקצר והרבה פחות עובדים צפויים להיפגע.