קורס נגרות

קורס נגרות 'עץ לדעת'

בית ספר לנגרות 'עץ לדעת', שנפתח על ידי נתן ונטהוף בשנת 2009, בגליל המערבי מציע לכלל המתעניינים בנגרות כתחביב או מקצוע מסלולי לימוד וקורסים שונים בתחום הנגרות. המומחיות של בית הספר נעוץ בעבודת נגרות עם כלים ידניים בהתאם לתורתו של הנגר-אומן קרנוב ג'יימס וחלק ניכר מהתכנים המוצעים בקורסים השונים הם אותם תכנים הנהוגים בבתי הספר לנגרות בארצות הברית, קנדה והולנד. השתתפות בקורס נגרות בצפון יכולה להתגלות כמועילה נוסף על מספקת היות שבצפון קיימות מגוון אופציות תעסוקה בתחום.

קורס בסיסי בנגרות

קורס נגרות זה הוא הראשון מתוך סדרת הקורסים הקצרים של בית הספר.  קהל היעד המתאים לקורס זה הם אנשים ללא בסיס בתחום הנגרות או בסיס חלקי. בקורס זה הסטודנטים ילמדו את הבסיס לנגרות וההתמקדות תהיה הכרת מבנה העץ המלא, עבודה עם כלים ידניים, הכרת סוגים שונים של צורות עבודה בעץ, סדר פעולות נכון ויתרגלו עבודה עם חומרי גימור טבעיים. קורס בסיסי מוצע במתכונת בוקר, מתכונת ערב ומתכונת מרוכזת. קורסי הבוקר והערב מתאימים לאנשים עובדים/לומדים. הקורסים כוללים 12 שיעורים. כל שיעור 3 שעות. ומספר השעות הכולל של הקורס הינו 36 שעות. אפשרות נוספת היא קורס נגרות בסיסי במתכונת מרוכזת. כאן, הלימודים 4 ימים רצופים, 9 שעות כל יום. הלימודים הם בקבוצה קטנה (מקסים תשעה משתתפים), מבנה השיעור משלב לימודים עיוניים, הדגמה של הדברים ותרגול מעשי שלהם. כל הנרשמים לקורס יקבלו חוברת הכוללת תכנים רלוונטיים לקורס ובקורס חומרים שונים וכלים ידניים. עלות קורס נגרות בסיסי היא 3260 ₪.

קורס נגרות

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

קורס מתקדם בנגרות

קורס מתקדם בנגרות מיועד לבוגרי הקורס הבסיסי. גם כאן ניתן לבחור האם מעוניינים בקורס במתכונת בוקר, ערב או מתכונת מרוכזת, כאשר כל קורס הוא 36 שעות והוא כולל חומר תיאורתי.  בקורס זה הסטודנטים יכירו את מכונות הנגרות ואת המכונות הידניות ובהיבט המעשי הם ישקדו על שלבי בניית רהיט מ- א' ועד ת', תהליך שיכלול את הכרת המכונות שישמשו לבניית הרהיט, סדר הפעולות הנכון לבניית הרהיט ודרכי העבודה הנכונים.

קורסים בנגרות – שנתי בוקר

קורס מעמיק ומקיף בתחום הנגרות הכולל 40 מפגשים וסך 640 שעות. קורס זה מיועד לאנשים שמעוניינים לעסוק מקצועית בתחום הנגרות. החלק הראשון של הקורס הינו החלק התיאורטי ואילו השני הינו החלק היישומי. הקורס כולל את הכרת מבנה העץ והתכונות המאפיינות אותו, עבודה בעץ באמצעות כלים ידניים, נושא הבטיחות בעת עבודה בעץ ידנית ובאמצעות מכונות ייעודיות, שירטוט ורישום, בחירה נכונה של עץ וכללי קניית העץ,  תולדות הריהוט, עיצוב והכרת מחברי עץ והתאמה שלהם לקונסטרוקציות של העץ. הכנת רהיט בעיצוב אישי. התוצאה הסופית של הרהיט תוצג בגאווה בתערוכת  סוף השנה בתל אביב של בית ספר 'עץ לדעת'. הלימוד הוא בקבוצה קטנה של 16 איש, הקורס כולל חומרים תיאורטיים וחומרים המיועדים לפרוייקט האישי בסיומו. ההרשמה לקורס מותנית בראיון אישי מוצלח והעלות היא: 22,000 ₪ .

קורס נגרות

קורס ערב בנגרות – קורס שנתי

קורס הכולל 40 מפגשים וסך 240 שעות. הקורס מועבר בקבוצה קטנה של עד 9 משתתפים וכל  מפגש הוא 6 שעות. הקורס כולל עבודה מעשית על שולחן הנגרים באמצעות כלים ידניים מסורתיים כמו למשל סכין גילוף, מפסלות וכלים נוספים. שימוש במכונות נגרות מקצועיות. בנוסף הסטודנטים ילמדו אודות מבנה העץ, תכונות העץ, פעולת ההשחזה, סוגי גימור ועוד.  הקורס כולל שילוב של תיאוריה ויישום הדברים על ידי תרגילים שונים. עלות הקורס: 13,200 ₪ (כולל חומרים, לא כולל רשימת כלים).

כעת, כל שנותר הוא להחליט לאיזה קורס תרצו להירשם. בהצלחה!