פיסול קמעות מעץ

האמנות הייחודית של פיסול קמעות מעץ

מאות אלפים בשנים חומר העץ משמש את האדם כחומר גלם לייצור ועשיית מגוון של מוצרים. בעבר וגם היום אמנים ופסלים עוסקים בפיסול קמעות מעץ, חמסות מעץ, פסלים עשויים עץ מלא ועוד. למרות שהטכנולוגיה עברה טרנספורמציה בהיבט של תהליכי ייצור, עדיין יש נגרים המייצרים בעבודת יד מטבחים, רהיטים כמו שולחנות, כסאות, ויטרינות, שידות ומיטות מעץ מלא. לחומר העץ כמה תכונות עיקריות ביניהן היותו חומר מוצק ומבודד, כלומר אינו מוליך חשמל, הוא קשיח, בעל צבע חום מרהיב ביופיו ומאופיין כיום תחת ההגדרה של עיצוב כפרי, עיצוב קלאסי או עיצוב אותנטי. יש המשייכים את חומר העץ גם למוצרים המוגדרים עתיקים או ענתיקות.

אילו סוגי ענתיקות יש ואיפה ניתן לרכוש אותן?

ניתן להשיג ענתיקות מעץ בשלוש דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא באמצעות רשת האינטרנט. יש היום המון אתרים שמוכרים ענתיקות מסוגים שונים הן כאלה שעשויות מעץ והן מחומרים אחרים. חשוב לוודא שמדובר באתרי אינטרנט אמינים ומקצועיים הידועים בתחום. ניתן לקבל המלצות בקבוצות ייעודיות ברשתות חברתיות. דרך נוספת לבצע רכישה של ענתיקות היא באמצעות סוחרים וחברות הרוכשים ומוכרים ענתיקות ומוצרי עתיקות כמו אוספים יקרי ערך, מטבעות, כלים, רהיטים, קמעות, שעונים מסוגים שונים תקליטים ישנים, אביזרי אופנה, מוצרי יודאיקה כמו למשל מגשי כסף מיוחדים, כוסות יין, ספרי קודש ועוד. ניתן גם לרכוש ענתיקות בשווקי פשפשים הפזורים ברחבי העולם.

כמה עולה לרכוש קמעות מעץ וענתיקות?

כיוון שהחומרים בפיסול קמעות מעץ לעיתים יקרים, גם המחיר יעלה בהתאם. עלות הענתיקות ושל קמעות מעץ משתנה. המחיר יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים ואפילו להגיע למליונים. המחיר תלוי בעצם ממה עשוי המוצר אותו אתם רוכשים, כמה עתיק הוא, מאיזו תקופה הוא, איפה ייצרו אותו ובקריטריונים נוסף המשפיעים על המחיר.