קורס נגרות

שחזור רהיטים/ רסטורציה של רהיטים

בתקופה האחרונה לקוחות רבים פונים אלינו, כנגרים מקצועיים בעלי ידע וניסיון רב כדי שנבצע עבורם שחזור / רסטורציה של רהיטים. כבעלי מקצוע העוסקים בתחום לאורך שנים רבות, אנו מסוגלים לחדש את מראהו של כל רהיט, וכך נראותו תחזור ותהיה כפי שהייתה לפני שנים רבות.

אפשר לשחזר בעזרת חומרים הפיכים את רוב סוגי הרהיטים הקיימים כמו לדוגמה, כסאות, פינות אוכל, כורסאות, שידות, ספות ועוד. הטרנד העכשווי מקיף לקוחות פרטיים, מעצבי פנים ואדריכלים המבקשים לשחזר פריטים שונים עבור פרויקטים שונים שהם מבצעים בבתי מלון, מוסדות, ולקוחות ברחבי הארץ.

פעולות השחזור כוללות טיפול יסודי בעץ, וצביעתו מחדש, שיפוץ ושחזור קפיצים, החלפת ריפוד בסוגים השונים של הספות המרופדות הן מעור והן מבד.

שיטת העבודה

הנגר המקצועי שלנו, מגיע לבית הלקוחות כדי לראות את הריהוט שהם מעוניינים לשחזר. לאחר בדיקה ראשונית, מקבלים הלקוחות חוות דעת מקצועית אם אפשר לבצע את השחזור או לא, ומה העלויות.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

אחת הסיבות העיקריות לחוסר הכדאיות לבצע שחזור הוא מצבו הפיזי של העץ. אם מדובר בעץ שנאכל על ידי תולעי עץ או טרמיטים החשיבה הראשונית היא לא לבצע את השחזור כיוון שעדיף להוציא את הריהוט ואת המזיקים מהבית. במקרים חריגים מחליטים הלקוחות כי מדובר בריהוט מיוחד בעל ערך מיוחד, סנטימנטלי, נוסטלגי, או אחר והם מחליטים לבצע הדברה מקצועית ורק לאחר הצלחת הטיפול למסור את הרהיט לשחזור.

אם הוחלט לבצע את הרסטורציה, הנגר יסביר לכם על סגנונות השחזור האפשריים, ווינטג', מודרני או עתיק ועל פי החלטתכם, יבוצע השחזור.

הצוות המקצועי שלנו יתאם אתכם את מועד ההובלה של הריהוט מביתכם לבית המלאכה שלנו, ייקבע לוח זמנים לסיום העבודה, והעלויות עבור עבודת הרסטורציה.

אנו מקפידים לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ולכן ברוב המקרים, יוחזרו הרהיטים המשוחזרים במועד שנקבע מראש, תוך אריזה נכונה והובלה זהירה כדי לא לפגוע במוצרים המשוחזרים.

שמירה על איכות הסביבה

שחזור רהיטים הוא חלק משמעותי בשמירה על איכות הסביבה. אנשים רבים מעדיפים לבצע רסטורציה ברהיטים שהם מאד אוהבים ולא לזרוק אותם, כך כמות האשפה בארץ מצטמצמת ונחסך שימוש רב בחומרי גלם יקרים בעת ייצור ריהוט חדש.

אופן שחזור הרהיטים

אנשי המקצוע שלנו מתמחים בעבודה עם סוגים שונים עץ, בדים, עור, זכוכית ומתכת.

הריהוט יפורק וכל חלק יקבל טיפול מקסימלי, על פי שלבי העבודה הנחוצים, של שיוף, ליטוש, הסרת דבקים ישנים, וצביעה ממוקדת.

בפעולת השחזור, משומרים מוטיבים קלאסיים ואותנטיים המייחדים את המוצר כמו שולחנות וכיסאות עם פיתוחים מיוחדים, מעמדי אנובו או מכתביות – סקיריטר מסוגים שונים.

שיטות העבודה הקפדניות שלנו שומרות במיוחד על הקווים האמנותיים של הפריטים השונים, שיוף עדין, גילוי כל הציורים והפיתוחים ושמירה עליהם לאורך התהליך כולו. העבודה העדינה מתבצעת באמצעות סוגים שונים של מפסלות בסבלות רבה.

רהיטים שונים, נשחקים עם השנים ורואים בהם כמה שכבות של צבע, מטרת הרסטורציה היא לצבוע את חלקי הריהוט השונים בצבע זהה. כדי להגיע לתוצאה זו יש לפרק את הרהיט לגורמים רבים, וללטש כל אחד מחלקיו בצורה עדינה אך יסודית, לוודא כי לא נותרים שאריות של צבע או דבק ושכל המשטח הוא חלק ומוכן לעבודה. ליד חלקי צבע עקשניים, נציב נרות דולקים שיאפשרו לנו בשלב שני לקלף בקלות את כל חלקי הצבע הישנים.

צביעת הריהוט מתבצעת בצורה ממוקדת ומדויקת, בכמה שכבות ובאמצעות סוגי צבעים ייחודיים המותאמים לעבודה על ריהוט עתיק. רק כשכל הצבעים ברבדים השונים התייבשו באופן מוחלט אפשר למרוח על כל חלקי הריהוט את הפוליטורה או הלכה בהתאם לסוג העץ.

רהיטים רבים מגיעים אל בית המלאכה כשחסרים בהם חלקים כמו חלקים ממושב הישיבה בכיסאות רגל חסרה, או שבורה של שולחן או כיסא. מלאכת שחזור מוקפדת משלימה את החסרים ובתום העבודה כבר אי אפשר לדעת איזה הוא החלק שהושלם ומהם החלקים שנותרו.

במהלך הרסטורציה, אנו חורטים במיקומים שבהם נעלמו חלקים מפיתוחים יפהפיים, מוסיפים פרזולים, מגלפים עץ במקומות שהשנים שחקו את נראות העץ, ומשלימים הדבקת חלקים חסרים מחומרים שונים כמו פורניר.

להשלמת העבודה, מורחים בדרך כלל לכה או פוליטורה על המוצרים המשוחזרים כדי שיחזיקו לאורך שנים רבות נוספות.

עלויות שחזור הרהיטים תלויות בגודל הריהוט ובהיקף העבודה עליו. המחירים נעים בין מאות לאלפי שקלים.

הריהוט המוחזר ללקוחות גורם לנחת מרובה, הן למזמין והן לנו.