קורס נגרות

קורס שחזור רהיטים

קורס שחזור רהיטים, הוא קורס המיועד לאדריכלים, מעצבי פנים אמנים ונגרים בעלי חוש אסטתיקה ודמיון מפותח. וגם לאוהבי העץ, אנשים שאוהבים לחדש את פני הריהוט הקיים ולשנות את נראותו מקצה לקצה, אנשים המסוגלים לראות פריט עץ ישן ולדמיין איך אפשר לחדש אותו בטכניקות שונות ולהפוך אותו לפריט שימושי או אקסלוסיבי ויוקרתי.

הקורסים נמשכים בדרך כלל בחמישה עד תשעה מפגשים של כשלוש עד ארבע שעות לימוד בכל מפגש, תלוי בהחלטתם של מארגני הקורס.

שלבי הלמידה המרתקים הם:

הכרה לעומק של סוגי העץ השונים הקיימים בארץ,

הכרת כלי העבודה הייעודיים לעבודה בעץ הן המכניים והן הידניים, הבנת מטרת העבודה עם כל אחד מהם ולימוד השימוש בהם.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

לימוד כמה סוגי טכניקות המאפשרות תיקון ליקויים שונים ברהיטים, מתחילים מתיקון נקודות ספציפיות וממשיכים לחידוש כללי של כל פריט הריהוט.

ביצוע עבודות גימור וליטוש של הרהיטים המחודשים, תוך שימוש בחומרים שונים.

הקניית ערכי לימוד בסיסיים בצביעת הרהיטים המחודשים, צביעה נכונה תוך קבלת החלטה על סוג הצבע המתאים לכל אחד מסוגי העץ.

הלבשת הריהוט, כמו בכיסאות או בכורסאות, פירוק הריפוד הקיים והתקנת ריפוד חדש, בשיטות דקורציה שונות.

חידוש ריהוט בסגנון הוינטאג', לאוהבי סגנון זה של ריהוט.

הדבקת משטחי פורמייקה ופורניר על ריהוט קיים כמו לדוגמה על חזיתות של ארונות המטבח.

במהלך הקורס מקבלים הלומדים מידע רחב ומקיף בכל נושאי הלמידה, ומבצעים בעצמם שחזור של כמה פריטים מעץ.

תחום שחזור הרהיטים הוא תחום התעניינות חדש יחסית של אנשים רבים האוהבים לבצע מלאכות שונות בידיהם או באמצעות כלי עבודה בסיסיים המיועדים לעבודות עץ. המשתתפים בקורסים הם בדרך כלל אנשים בעלי דמיון ורצון לבצע שחזור נראותם של רהיטי עץ שונים בביתם או אצל לקוחותיהם. לעתים מדובר בריהוט ייחודי שעוצב על ידי מעצב רהיטים שסגנונן הייצור אהוב על המשתתף בקורס, או מדובר ברהיטים שהם בעלי ערך סנטימנטלי ומזכירים גם בחלוף שנים רבות תקופה מסוימת, או אדם יקר.

לאנשים בעלי תפיסה זו, קשה להיפרד מהרהיטים האלה ולכן מעדיפים לטפל בהם באהבה, ללמוד את המיומנויות השונות, להחזיר עטרה ליושנה וליהנות מאד מהתוצאה.

סוגי העץ האפשריים לשחזור

הריהוט הזוכה לחידוש הוא בדרך כלל עץ מלא הכולל את הסיבית, עץ גושני, ועץ סנדביץ' .

אפשרויות השינויים והעבודה הנוחה עם סוגים אלו של עץ, מאפשרים לתקן בהם חלקים שבורים, לעצב אותם באופן שונה, ולשנות את הגימור הקיים לגימור בסגנון אחר

הטיפול ברהיטי עץ ישנים מומלץ רק אם אין בהם מזיקים שונים כמו תולעי עץ וטרמיטים. אם בבדיקה ראשונית של העץ רואים חורים קטנים, גרגרים שחורים קטנטנים, או חלקים מסוימים של העץ הופכים לנסורת, אזי יש מזיקים בעץ ועדיף לא לבצע בו שחזור אלא אם מדובר בפריט ייחודי המצדיק השקעה כספית בהדברה מקצועית ורק לאחר שהשטח נקי ממזיקים, מתחילים במלאכת השחזור.

לימוד שימוש בטכניקת דיסטרסינג

זוהי שיטה צביעה המקנה לרהיט מראה מיושן תוך ניצול שכבות הצבע הישנות הנחשפות ברבדים השונים של צביעת העץ שבוצעו בעבר, וזאת באמצעות שיטות שונות של ליטוש נקודתי.

כדי לבצע פעולות אלה כיאות, מפרקים את הריהוט לחלקים, מלטשים כל אחד מהם באמצעות נייר ליטוש 100 או עם מלטשת כשהמגמה היא ללטש לא רק את שכבות הצבע אלא גם את הדבק שנותר בחיבורים השונים על פני הרהיט, במקומות מסוימים בהם יש שאריות של צבע ישן מניחים נר דולק שירכך את המקום ויאפשר להשלים את עבודת קילוף הצבע הישן.

בתום הפעולות הללו, מחברים מחדש את חלקי הריהוט ומדביקים אותם זה לזה באמצעות כליבות ודבק נגרים. אם קיימים בעץ ליקויים או חורים קטנטנים, זה הזמן למלא אותם בחומר שישמור על שלמות הרהיט בעיצובו המחודש.

השלבים הבאים כוללים את ייבוש השפכטל, ליטוש בעזרת נייר לטש והחלקת פני השטח. בינתיים הנרות חממו מעט את הצבע שנותר וייצרו נוחות מרבית בקילוף הצבע הישן.

רק לאחר שכל האזורים יבשים לחלוטין אפשר לצבוע את הריהוט תוך הקפדה שלא נותרו שאריות צבע שעלולים להפריע מלאכת הצביעה. צביעת הריהוט משלבת כמה שכבות של צבע, מריחת צבע רגיל, ולאחר מכן מריחת צבע המתאים לצביעת חלקי עץ.

להשלמת יופיו של הרהיט, מורחים את כל שטחו בשכבות של לכה.

קורס שחזור רהיטים הוא אושר גדול לאוהבים תחום זה, בכל מפגש לומדים טכניקה חדשה ואפשרויות מעניינות המרחיבות את רמת הידע של המשתתפים ומקנות להם את האפשרות לשחזר רהיטים בתום הלימודים.

מאמרים נוספים:

קורס חריטה בעץ

קורס נגרות למתחילים