יזמות בבנייה ירוקה

יזמות בבנייה ירוקה שיביאו לפריצת דרך

תעשיית הבנייה נחשבת לשמרנית, כזו שהעובדים בה נרתעים משינויים טכנולוגיים וחדשנות. יחד עם זאת, אם עד לפני כמה שנים לא ראינו כמעט ושום שינוי בענף, תחום היזמות התרחב גם לענף הבנייה ונמצא קשר ישיר בין בנייה אקולוגית לבין פריצה של חברות סטארט-אפ בתחום. נראה כי יזמות בבנייה ירוקה תופסת תאוצה.
לכל סטארט-אפ בתחום הבנייה יש את המטרות שלו. יש מוצרים שהמטרה שלהם היא למנוע תאונות עבודה בפרויקט ולהפחית את הסיכוי לפציעות, יש כאלה שהמטרה שלהם היא לייעל ולמקסם תהליכים אנרגטיים, כמו למשל פתרונות הממקסמים את האור הטבעי שנכנס לחלל וכך אנחנו חוסכים בחשמל. יש גם תוכנות שהמטרה שלהן היא לעדכן את כל צוות הבנייה בזמן אמת במקרה של שינויים, ליקויי בנייה, עיקובים ועוד.

איך מפתחים רעיון ועושים יזמות בבנייה הירוקה?

אם מסתכלים על טכנולוגיות פורצות דרך מגלים סטארט-אפים בתחום העץ, סטארט-אפים בתחום הפלדה, טכנולוגיות העוסקות באיסוף ומתן מידע בריחוף, פתרונות גבס מתקדמים ועוד. כדי לפתח רעיון בתחום חשוב קודם כל להבין מה חסר. עלינו לחשוב ולעשות מחקר לגבי הקשיים, האתגרים והמכשולים איתם מתמודדים אנשי מקצוע בענף הזה ביניהם אדריכלים, מהנדסים, יזמים של פרויקטים וכמובן אנשי השטח – הבנאים והשיפוצניקים.
אחרי שנבין את הקשיים, נוכל לחשוב על פתרון ממשי ופרקטי שנותן מענה לבעיה. השלבים הבאים מבוססים בדיוק על אותה תכנית עסקית של כל סטארט-אפ או חברה טכנולוגית מתחילה. עלינו לגייס צוות, לבנות תכנית עסקית מפורטת, לפתח את המוצר עצמו, לחקור את השוק ואת המתחרים שבו, לבצע מחקר עלויות מול רווחים, לגייס הון משקיעים ולצאת עם המוצר החוצה לשוק ולזה גם נדרשת תכנית שיווקית אסטרטגית חכמה.

דוגמאות לטכנולוגיות ששינו את התחום:

  • הגדלת בטיחות העבודה והיעילות בעת ביצוע הפרויקט בעזרת עגורנים.
  • בנייה אוטונומית המאפשרת למפעילי העגורן לייעל תהליכים ולמנוע קריסות ותאונות.
  • ייצור מוטות פלדה, קירות ומוצרי בנייה נוספים במפעלים ייעודיים אותם מחברים זה לזה בתהליך בנייה המקצר משמעותית את זמן הפרויקט וחוסך בעלויות.
  • מידע שנאסף באמצעות רחפן מאתר הבנייה עצמו, מנוטר בצורה אוטונומית והופך למודל מתוכנן ומפות, כך שניתן להבין את קצב התקדמות הבנייה ולבצע בקרת איכות בזמן שהעבודה מתבצע מה שעוזר לקבל החלטות בזמן אמת, להפחית את הסיכוי לחריגות תקציביות אסטרונומיות ולחיסכון בזמן.
  • ייצור חומרים אקולוגיים אשר יתאימו לכל בנייה ירוקה: חומרים המחליפים קרמיקות ובטון במטרה לעשות שימוש בחומרים מתמחזרים, מתכלים ולא פולטים כימיקלים בתהליך הייצור שלהם.