כך תתמודדו עם רטיבות בקיר עץ חיצוני

מים הם אולי משאב חיוני עבור כולנו, אך שמדובר במים בהיבט של נזילות ורטיבות בקיר חיצוני זה כבר סיפור אחר לגמרי. מים יכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולבעיות כמו עיוותים של הקיר, קילופים של הקירות, היווצרות עובש, ריח של טחב ועוד. רטיבות בקיר חיצוני היא אחת הבעיות המוכרות, בעיקר בשל כשלי איטום. את הרטיבות לרוב מאבחנים כתוצאה מהופעה של כתמים על הקירות, אך במקרה של עץ זה קצת יותר מורכב מכיון שלא תמיד ניתן לראות את הסימנים ישר שהם מופיעים אלא רק אחרי שהקיר נרטב או אחרי שנפגע רהיט הצמוד אל הקיר מבפנים.

 

איתור רטיבות בקיר עץ – פעם והיום

בעבר כדי לאתר רטיבות בתוך הקיר ולהבין מה המקור ומה הסיבה שהיא נוצרה, היה צריך להפוך את הנכס לסוג של אתר בניה והיה לוקח זמן רב גם לאתר הנזילה וגם לחדש הקיר. היום, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כמו מצלמות לאיתור נזילות, ניתן לאתר את הנזילה במהירות רבה על ידי זיהוי הפרשי טמפרטורה בנקודות אסטרטגיות. בתקרות עץ למשל שהותקן בהן חלון סקיילייט, ייתכן והרטיבות מגיעה גם משם.

 

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

מדוע יותר מורכב לטפל בקיר חיצוני מאשר בפנימי?

רטיבות בקיר חיצוני היא הרבה יותר מורכבת מאשר רטיבות בקיר פנימי וזה משום שהגודל של קיר חיצוני הוא פי כמה מקיר פנימי. לקיר חיצוני יש יכולת ספיגה מאוד גבוהה והוא מעודד את הרטיבות לגדול ולהתפשט. כדי למנוע מצב שבו הרטיבות בקיר החיצוני מתפשטת לקירות הפנימיים עלינו לאתר את הנזילה במיידי.

 

איתור וטיפול מהיר ימנע מצב של היווצרות טחב, פטריות ועובש. רטיבות חיצונית יכולה לחלחל עוד ועוד פנימה ואף לפגוע ביסודות של המבנה, ובמיוחד כשמדברים על בנייה ירוקה אקולוגית. בשונה מרטיבות בקיר פנימי, רטיבות בקיר חיצוני לא נראית לעין ולכן יש לגלות עירנות ובמידת הצורך לטפל בבעיה במיידי ובאופן נקודתי כדי למנוע שיפוץ מסיבי.