מה צריך לזכור כשמדברים על בנייה ירוקה

בנייה ירוקה הוא מושג אותו אנו שומעים המון לאחרונה, בשלל הקשרים. מדובר במושג אשר מגיע מתחום שלם הנקרא קיימות. קיימות מגיעה מהמילה ססטיינאביליטי שהמשמעות שלה היא היכולת שלנו בני האדם לשמר את הקיים. כשעושים שימוש במושג בנייה ירוקה הכוונה היא תמיד לענות על השאלה כיצד אנחנו יכולים לתת מצד אחד מענה מלא לצרכים שלנו, ומצד שני להעביר הלאה לדורות שיבואו אחרינו משאבים וכך לשמור על הסביבה שלנו, על כדור הארץ. בנוסף, הרעיון שעומד מאחורי סגנון בנייה זה אצל כל חברה הוא לתכנן את הפרויקט במטרה להתאימו לתנאים הסביבתיים המקומיים בו הוא מוקם.

בנייה ירוקה- דגשים חשובים

  1. בידוד – אחד הנושאים הכי חשובים ומהותיים בתהליך של בנייה מסוג זה הוא הבידוד, מה ששונה לגמרי מהדרך שבה היו פונים בעבר בבנייה הקונבנציונלית. המטרה היא, כשחושבים למשל על איטום מעטפת מגדלים, לבודד את המבנה בצורה הטובה ביותר הן מפני חום והן מפני קור במטרה לחסוך באנרגיה, כלומר בחשמל כלומר להפחית את הזיהום הסביבתי. כל התהליך של בנייה הוא תוצר נלווה המבוסס על מערכת של איזונים. אנו מצד אחד אנחנו רוצים לבודד את המבנה ככל הניתן, אך מצד שני להכניס אליו הרבה אור ואוויר.
  2. חיסכון בחומרים – היבט נוסף מתייחס הוא בחיסכון בחומרי עבודה וחומרי בניה תוך ניסיון לעשות שימוש בכלים, ידע וטכנולוגיות מתקדמות כמו למשל בנייה קלה. הרעיון הוא במקביל גם לנסות ולהימנע כמה שאפשר משימוש בחומרים רעילים ומזיקים לסביבה ולבני האדם, במטרה להטיב עם הסביבה שלנו.
  3. מחזור – בבנייה הירוקה אנו עושים שימוש במגוון של חומרים ממוחזרים כמו למשל ממוחזרים כמו בטון, בלוקים ומלט.

 

לסיכום, הבנייה הירוקה באה לתת שינוי הן בתפיסה והן במימוש האקולוגי ויש לא מעט חברות אשר דוגלות בשיטת בנייה זו על כל המשתמע מכך. קיראו על האפשרות של התקנת חלון סקיילייט מעץ.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!