פרגולות אלומיניום או פרגולות עץ

פרגולות אלומיניום או פרגולות עץ

פרגולה נחשבת לאחד המוצרים הפופולאריים בקרב הקהל הישראלי הן בשל העובדה שאנו אוהבים כל כך לבלות בגינה שלנו לאורך כל ימות השנה ולכן בקיץ זקוקים להצללה מפני השמש ובחורף להגנה מפני הגשם, והן משום שאנו משקיעים כל כך הרבה בתהליך עיצוב הגינה הפרטית שלנו ורוצים שיהיה בה נעים, מזמין ובעיקר נוח. הפרגולה מאפשרת לנו למקם את פינת הישיבה במקום שיש בו כל הזמן צל ויחד עם זאת מאפשר להנות מהאוויר שיש בחוץ.

היא מוסיפה המון מבחינה עיצובית לגינה ומתאימה למשחק יחד עם הילדים, ישיבה עם חברים לארוחת צהריים או אפילו סתם ככה, כשבא לנו לנוח קצת מכל היום עם כוס משקה ומשהו לקריאה. קיימים סוגים שונים של פרגולות והשאלה היא האם לבחור בפרגולות אלומיניום או בפרגולות עץ. על כך בפוסט הבא.

1. מראה וסגנון עיצובי – לפרגולת העץ מראה טבעי, חם ומזמין המשתלב נפלא יחד עם הצמחייה, העצים והפרחים. כידוע, העץ נחשב לחומר גלם מיוחד שקשה מאוד להשוות אליו מבחינה עיצובית כל חומר אחר. לעומת זאת, פרגולת אלומיניום בעלת מראה מודרני עם קווים נקיים וחדים.
2. קלות התקנה – חומר העץ, בעיקר כאשר מדובר בעץ גושני כלומר מ-100% עץ טבעי נחשב לחומר גלם חזק וכבד מאוד. לעומת זאת, האלומיניום קל משקל ולכן אם עוסקים ביתרון ההתקנה, פרגולת האלומיניום מנצחת ובגדול.
3. עמידות ותחזוקה – לעץ יש נטייה לספוח כתמים ולמרות שהוא עמיד לנזקי מזג האוויר כמו שמש, חום ולחות, הוא נוטה להתבלות עם הזמן ולכן פעם בכמה חודשים חייבים לתחזק את הפרגולה כלומר לשייף את העץ ואחר כך לצבוע מחדש. בנוסף, יש לבצע טיפול נגד מזיקים הנמצאים בחוץ כל השנה. לעומת זאת, האלומיניום נחשב לחומר עמיד הן לנזקי מזג האוויר והן למזיקים ואינו דורש תחזוקה, לכן בטווח הארוך השקעה בפרגולת אלומיניום משתלמת יותר.
4. מחיר – חומר האלומיניום נחשב ליקר בהשוואה לסוגים מסוימים של עץ אבל זה מאוד תלוי בחברה שאנו בוחרים, בתהליך ההתקנה ובסוג העץ או סוג האלומיניום שנבחר. גם גודל הפרגולה משפיע באופן ישיר על המחיר שלה.
5. תפעול, אבזור פנימי ומבנה – האלומיניום נחשב לחומר יותר גמיש. למשל, ניתן להזמין פרגולת אלומיניום עם מנגנון חשמלי, כלומר סוג של סוכך ואז כשאנו יושבים בפרגולה אנו יכולים לשלוט ברמת האור שנכנסת פנימה, מה שלא אפשרי לביצוע בפרגולות עץ, אלא אם כן משלבים כמה חומרי גלם.

לסיכום, לכל פרגולה יש את היתרונות והחסרונות שלה. אם חשוב לכם העניין העיצוב ומתחשק לכם לבחור בפרגולה בעלת מראה יוקרתי ומרשים, לכו על פרגולת עץ, אך אם קלות התפעול, רמת העמידות והתחזוקה הפשוטה לטווח הארוך הם הקריטריונים שיותר משפיעים עליכם, כדאי לבחור בפרגולת אלומיניום. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה בתכנון והתקנה של פרגולות בהתאמה אישית לפי הצרכים שלכם, גודל החצר וכמובן התקציב שעומד ברשותכם. דוגמא לחברה כזו היא "סוככי תבל".

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!