קורס נגרות לחובבים

אין הרבה תחביבים שיכולים בקלות להפוך למקצוע כמו נגרות. קורס נגרות לחובבים יכול להעניק לכם שעות רבות של הנאה ביצירת מוצר ולהעביר אתכם לאט לאט לעולם של מקצוענים שיכולים לעסוק בכך כמקצוע לחיים. מי שאוהב את העיסוק בעץ בדרך כלל מתמכר במהירות לריח העץ והחומרים שבהם משתמשים ומגלה כמה קל ונעים ליצור מוצר מיוחד במו ידיו. זה מתחיל במוצרים פשוטים ומתקדם לאט לאט ללימוד כל סודות המקצוע בקורס מקצועי. אבל בינתיים קורס נגרות לחובבים יכול לתת לכם הרבה ידע וניסיון להתחלה.

למי מתאים קורס נגרות לחובבים?

  • בעלי מוטוריקה טובה ושליטה בעבודת כפיים – במקצוע זה עובדים עם מכשירים וכלים שחלקם ידניים ורבים מהם חשמליים. אין כאן מקום לטעויות בשיקול הדעת כך שכל תזוזה לא זהירה עלולה לגרום לפציעות חמורות. זה מלבד העובדה ששליטה במוטוריקה ובעבודה ידנית נחוצה כדי להפיק את המיטב מכל עבודה שלכם. נגרות היא מקצוע שהוא גם אמנות וגם אומנות, ולכן כל מה שמייצרים הוא בעל אסתטיקה אבל גם דיוק מרבי. ללא ריהוט שמורכב ומנוסר בצורה מדויקת הוא פשוט יהיה בלתי שמיש. זהו העיקרון הראשון של התאמה לנגרות.
  • חוש לאסתטיקה ועין טובה – החוש האסתטי נועד כדי לתכנן מוצרים יפים לעין, אחרת לצורך מה מנגרים אותם? והסיבה הנוספת היא שנגרות היא תחום שבו לטעם אישי ולתכנון ועיצוב יש הרבה מקום לביטוי. כל מי שיש לו מה לומר ואיך לומר זאת ישמח מאוד לקבל הזדמנות להביע זאת על ידי עיצוב ותכנון מוצר מעץ שאותו יכין אחרי קורס חובבים במקצוע זה.
  • כל מי שנחוץ לו עיסוק לשעות הפנאי – זה יכול להיות בגלל הצורך בריפוי בעיסוק שיסיח את הדעת מבעיות אישיות וממשברים, זה יכול להיות כחלק משיקום פיזי ועיסוק בנגרות כדי לשחזר ולשפר יכולות מוטוריות, וזה יכול להיות גם לצורך מציאת מפלט נחמד מהשגרה ורענון. כל מי שעוסק בנגרות יודע שהוא מקדיש לכך שעות רבות משום שזהו מקצוע שדורש עבודה רבה של שיוף וליטוש והכנה מדוקדקת בעזרת מכשירים. זה מה שמבטיח לאנשים אלה את התחביב המושלם.
  • מתאים למי שרוצה להתנסות כדי להחליט – יש מקצועות שמאפשרים לנו להתנסות ולטעום מעט ממה שמצפה לנו, לפני שנחליט ללכת על קורס הנגרות המקצועי הגדול למתקדמים. כשמתנסים בטעימות מנגרות למתחילים מבינים מהר מאוד עד כמה זה מתאים לכם ועד כמה זה יכול ללוות אתכם כל החיים, או רק פה ושם להנאתכם. קורס נגרות לחובבים הוא בדיוק מה שצריך במידה המדויקת כדי שתבדקו את עצמכם בתחום זה.

קורס נגרות לחובבים - CarpentryCourse

מה לומדים בקורס נגרות לחובבים?

  • החלק התיאורטי – בכל מקצוע יש חלק תיאורטי וחלק מעשי. החלק התיאורטי של לימודי נגרות לחובבים אמנם קצר יחסית אבל הכרחי. בחלק זה לומדים קודם כל את חוקי הבטיחות החיוניים גם לעבודה נכונה עם המכשירים המסוכנים, וגם לצורך בניית מוצרים בטוחים לשימוש. התיאוריה כוללת גם ידע על סוגי עץ שונים ועבודה אתם, מהן תכונותיהם וכיצד לנצל אותן בצורה אופטימלית לצורך הפקת מוצרים מיטביים. עוד לומדים על סוגי חומרים כמו דבקים שונים, מוצרים לצביעה ולגימור המתאימים לכל עץ ולכל סגנון, כיצד לעבוד עם כלי העבודה הידניים וגם החשמליים, כיצד לתכנן במדויק מוצרי עץ כך שהמרכיבים ייצאו מותאמים אחד לשני והרהיט יעבוד כמו שצריך.
  • החלק המעשי – בקורס נגרות לחובבים החלק המעשי הוא העיקר ועובדים בו בעיקר על מוצרים קטנים ובסיסיים, כאשר מי שרוצה להרחיב את הידע שלו ימשיך הלאה אחר כך גם לקורס נגרות למתקדמים. בחלק המעשי מיישמים כל מה שלמדתם על המכשירים והעץ וכיצד להניח אותם ולעבוד אתם, ומתחילים לצבור ניסיון. את הניסיון הזה אפשר ליישם גם אחר כך ביצירת מוצרים נוספים בצורה עצמאית, תוך שמירה על כללי הבטיחות.

משך הקורס ועלויות

בכל הקורסים ללימודי נגרות תמצאו מגוון גדול של מסגרות שמתאימות לכל מי שרוצה להתנסות, ללמוד יסודות או להתמקצע. קורס נגרות יכול להיות סדנה של יום אחד כדי ללמוד בניית מוצר ספציפי או כמה שבועות. קורס מתחילים נמשך בין חודש וחצי לשלושה חודשים והעלות שלו היא כמה אלפי שקלים, כשהמחיר כולל את החומרים.

1 תגובה

תגובות סגורות