שדרוג מטבחים

חידוש מטבחים – מה כדאי לדעת

אחת לכמה שנים אוחזת תזזית באנשים רבים שרוצים לחדש ולהתחדש במטבח חדש וזה לא פלא. מטבחים, במיוחד אצל אנשים פעילים מאוד בחדר זה, נוטים להתבלות או להגיע למצב שחייבים לחדש כמה מהמרכיבים הכי חלשים ומועדים לפורענות בו.

מטבח הוא חדר רטוב שגם מבשלים בו בחום רב. יש שם את כל הסיבות שבגללן צריך לעקוב אחר מצבו כי אפילו החומר הטוב והחזק ביותר עלול לסבול מקשיים ומבעיות שונות למרות כל הטיפולים, החומרים האיכותיים והתחזוקה הטובה. יש תמיד מה לעשות ומה לחדש בגלל הבלאי הטבעי ויש כמובן תמיד את אלה שרוצים להתחדש באופנות ובטרנדים חדשים שונים. יש כמה דברים שצריך לדעת על חידוש מטבחים, הסיבות לכך ומה כדאי ומומלץ לעשות כשרוצים לחדש מטבח. יש אנשים אשר בוחרים לשדרג את המטבח בעצמם – בין אם עברו קורס נגרות או פשוט בגלל שיש להם ידיים טובות (ולא מעט זמן פנוי). בהמשך ניתן לכם כמה טיפים שחשוב לדעת לקראת שדרוג המטבח.

מטבח עץ מלא

מטבח עץ מלא בגוונים חמים

מה צריך לדעת על חידוש מטבחים?

  • מתי מחדשים ולמה? – מחדשים כאשר מכשירי החשמל מתקלקלים בצורה כזאת שכבר לא כדאי לתקן או שיוצא מכשיר חשמלי שהפונקציות שלו הרבה יותר שימושיות לכם. מחדשים כאשר הדלתות של הארונות כבר חבוטות ושרוטות ואי אפשר יותר לחבר מחדש אלא חובה להחליף. מחדשים כאשר הטרנד הבא מוצא חן הרבה יורת מאשר מה שהיה. מחדשים מטבח כאשר ירשתם בלית ברירה מטבח ישן וכעת יש תקציב לעשות מה שרוצים. מחדשים כאשר משטחי העבודה כבר במצב בלתי ראוי לעבודה. מחדשים כאשר הכיור והאינסטלציה במצב אבוד וחייבים לעבוד על זה מהתשתית.
  • האם צריך לחדש הכל? – לא בהכרח. לפעמים הצעת מחיר שתקבלו על חידוש כל הנגרות של המטבח תהיה כדאית ואטרקטיבית יותר מחידוש רק הדלתות שלהם ולפעמים משטח העבודה כולו הוא הבעיה בלבד כשהארונות עצמם מתפקדים מצוין. במקרה כזה סדר העדיפויות הוא לפי מה שחיוני ומקולקל קודם, ואחר כך רק מה שהתקציב מאפשר בנוסף אבל הוא לא כורח.
  • באילו חומרים להשתמש – זה ברור שיש מדרג בין איכות החומרים שבהם משתמשים למטבח, כך שחלק מהם מחזיקים מעמד הרבה יורת שנים. עם זאת, יש לדעת כי איכות החומרים שנחשבים זולים כמו פורמייקה למשל ופולימרים למיניהם השתפרה פלאים בשנים האחרונות. כך שאפשר להציע אותם למי שרוצה לחדש מטבח בתקציב מוגבל יותר מבלי להרגיש נקיפות מצפון. כל החומרים האלה מיוצרים היום בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרים בני זמננו, כך שהם גם נראים הרבה יותר טוב מאשר נראו פעם והם גם אסתטיים יותר ובעלי אפשרויות מגוונות לעיצוב. כך שמי שחיכה שיהיה לו תקציב רב כדי לחדש מטבח לגמרי או חלקית יכול למצוא מה שנחוץ לו גם במחירים שווים לכל נפש.
  • עיצובים קונבנציונליים לעומת לא קונבנציונליים – היום הכל מותר מבחינה עיצובית. כאמור, בזכות טכנולוגיות מתקדמות אנחנו גם יכולים להרחיב את טווח האפשרויות העיצוביות שלנו. כך שזכוכית למשל, היא חומר שיתאים גם לחיפוי ארונות וגם לחיפוי קירות, וחומרים סינתטיים ישמשו אותנו גם למשטחי עבודה שהם עמידים אבל זולים משמעותית משיש. מומלץ מאוד לשמור על ראש פתוח וליהנות מהמגוון שעומד לרשותכם כדי שתוכלו להגיע למטבח כמו שאתם רוצים.
  • לא חובה לחדש הכל בבת אחת – כאשר מתכננים חידוש מטבח בעיצוב ותכנון נכון, אפשר לעשות זאת בחלקים ובשלבים לאורך זמן. אפשר להתחיל קודם במשטחי עבודה או באינסטלציה ובכיור, ורק אחר כך להגיע לארונות ולהוסיף אי עבודה. בכל מקרה, אם הבעיה היא החלפת מכשירי החשמל אפשר להסתפק רק בזה ולמצוא חלופות כמו צביעה או החלפת דלתות לארונות בלבד כדי לחדש את מראה המטבח. תתפלאו לראות כמה מעט יכול לשנות דרסטית את מראה המטבח ולשפר את תפקודו.