קורס נגרות

סדנת נגרות

בעולם המודרני קיימים שפע של מקצועות חדשים וותיקים שאפשר ללמוד אותם בסדנאות השונות המתקיימות בבתי מלאכה מקצועיים ברחבי הארץ.

אחד המקצועות שזוכים לעדנה מחודשת הוא מקצוע הנגרות. צעירים ומבוגרים רבים מעוניינים להשתתף בקורסי נגרות, הן עבור ידע מקצועי כמקצוע ראשון או כמקצוע נוסף, ורבים מהם לומדים זאת כתחביב ועיסוק לשעות הפנאי.

הייחוד בעבודת הנגרות הוא היצירתיות ומלאכת הכפיים, ואנשים מוכשרים מבקשים להפוך אהבה זו למקצוע, הם כמהים ליצור מוצרים חדשים, חדשניים ובעלי צורות ייחודיות ונהנים לעבד מוצרי עץ, ולכן, מבקשים ללמוד את רזי המקצוע. המטרה שלהם היא לייצר רהיטים שונים, כמו שידות או שולחנות, פריטי נוי כמו מנורות, חיות שונות ועוד.

קבוצה נוספות של תלמידים, היא זו המעוניינת להעשיר את הידע שלה בעץ כדי לעסוק בתחום הנגרות בשעות הפנאי. הפנסיונרים שביניהם מחפשים עיסוק שיעביר להם את הזמן בהנאה גדולה ורבים אחרים רואים בכך ריפוי בעיסוק, דבר שיעזור להם בהתמודדות עם קשיים שונים בחייהם.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

בסדנאות השונות, קיימים קורסים ארוכים הנמשכים כמה שבועות עבור הציבור המעוניין בלמידה לצורך הסבת מקצוע ולמידת מקצוע חדש, וקורסים קצרים יותר עבור היצירתיים שביניהם, המעוניינים לעסוק בתחומים השונים של מקצוע הנגרות, בעיקר בשעות הפנאי.

אם אתם מתגוררים במרכז הארץ, לרשותכם האפשרות להשתתף בקורס נגרות בתל-אביב. אם אתם מתגוררים באיזורים מרוחקים יותר, אל ייאוש- לרשותכם קורס נגרות בצפון, כמו-גם קורס נגרות בדרום

בשני הקורסים, לומדים חומר תיאורטי על סוגי העץ השונים, מה אפשר לבנות מכל אחד מסוגי העץ השונים, מה מייחד כל אחד מהם, מה היתרונות ומה החסרונות של העבודה אתו, ומהם אפשרויות הגילוף שלו. לאחר מכן עורכים סקירה של כל כלי העבודה שעמם עובדים הנגרים, מרצע, משורים שונים, חומרי שיוף וליטוש, מכונות לחיתוך עץ, מלחציים ועוד. חלק חשוב בלמידה הוא אמצעי הזהירות שיש לנקוט עבודה עם עץ, עם כלי עבודה ועם המכונות. המדריך מעביר הכוונה מיוחדת על השימוש באמצעי הזהירות השונים כמו משקפי פלסטיק, כפפות והגנות נוספות.

בשלב השני, עוברים ללמידה מעשית, פרקטיקה, כל אחד מהתלמידים מתנסה בעבודה עם כלי העבודה, בניסור עצים באמצעות מכונות הניסור החדשניות ובשיוף חלקי העץ. תהליך זה נעשה בליווי צמוד של המדריך ללמידה של צעד אחר צעד עד ההבנה המלאה של העבודה על המכונות השונות ועם כל סוגי כלי העבודה.

כעת, אפשר לעבוד ! כל אחד ממשתפי הקורס, מחליט מה הוא מעוניין לבנות, ריהוט, כלי נוי או כל מוצר אחר. הוא מקבל הנחיות פרטניות מהמדריך על דרך העבודה שיש לבצע כדי להגיע למוצר המבוקש. המלאכה נעשית צעד אחר צעד כשבכל פרק זמן המדריך בודק ונותן הנחיות להמשך הדרך.

בעבודה מוקפדת על פי ההוראות, יוצר כל אחד ממשתתפי הקורס מוצר מוצלח וייחודי התואם את החשיבה והרצון שלו בתחילת הדרך, וצובע אותו בצבעים מתאימים או בלכה.

ההגעה למטרה, מראה לכל אחד מהם כי הכול אפשרי, ומעתה ואילך הם יכולים לעסוק בתחום הנגרות כמקצוע או כתחביב, על פי ראות עיניהם.