קורס נגרות

קורס גילוף בעץ

קורס  גילוף בעץ הוא אחד הקורסים המעניינים והיצירתיים הקיימים היום מתוך המגוון העצום של הקורסים הנלמדים ברחבי הארץ, אנשים העוסקים בתחום זה במשך עשרות שנים מעבירים קורסים מאלפים, המבוקשים על ידי אנשים רבים הן צעירים והן מבוגרים.

אנשים שעסקו או עוסקים בתחום העץ ויש להם אהבה מיוחדת לסוג זה של חומר שאפשר ליצור ממנו בעבודה עדינה שפע של פריטים בפיתוחים שונים, יאהבו מאד להשתתף וליצור פריטים מעניינים, העבודה מתבצעת הן באמצעות מכשור והן באמצעות כלי עבודה המיועדים לעבודות ייחודיות אלה. מי שמחפש קורס המשלב מלאכת הכפיים והמון הנאה יאהב מאד את קורס גילוף בעץ.

במהלך הלמידה, ילמדו המשתתפים כמה  סוגים של טכניקות המאפשרות לגלף את העץ ולהפיק ממנו שפע דוגמאות ייחודיות. לאחר החשיבה על סוג המוצר שמעוניינים לייצר, עובדים פרק זמן ארוך על כל בול עץ, ויש צורך בסבלנות רבה מאד, אך המוצר המוגמר הוא יפהפה ומרגש מאד. הקורס משלב לימוד מיומנויות שיקנו ללומדים את דרכי העבודה הנכונות והיעילות, ויאפשרו לכל אחד מהתלמידים שעות רבות של עיסוק בתחביב כה מרתק.

בתחילת הקורס, מקבלים המשתתפים ידע בסיסי על סוגי העצים השונים, איך אפשר לזהות כל אחד מהם, מהם ההבדלים ביניהם, מהי ההתייחסות הנכונה לכל אחד מסוגי העצים, מה האפשרויות לעצב מוצרים מחלקי העץ השונים של כל אחד מסוגי העצים הללו תוך ביצוע גילוף גיאומטרי על פי התכנית שנקבעה מראש.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

בתקופות קדומות, נהגו האנשים לגלף עצים להנאתם ולשימושם לדוגמה הם יצרו רהיטים, סנדלים, חיצים לציד. והיו גם אנשים מוכשרים שעסקו בפן האמנותי של גילוף העץ ויצרו פסלים, בובות וחפצים נוספים.

כלי העבודה הבסיסי המשמש לגילוף העץ הוא מחרטת עץ. המחרטה מסתובבת באופן צמוד לעץ שעליו עובד המשתתף בקורס גילוף בעץ. תפקידה של המחרטה הוא לרוקן את העץ במקומות המסומנים וליצור עץ המחולק לכמה רבדים, בגבהים ובעומקים שונים. בתום העבודה עם המחרטה יש לבצע תיקונים ושדרוגים באמצעות כל עבודה ייעודיים כמו מפסלות, כלי שיוף שונים, פטישי עץ ודרמל להחלקה.

בתום התהליך הארוך נוצר המוצר שתוכנן, חפץ נוי כמו כד או קערה. בהמשך הדרך מבצעים תהליך צריבה באמצעות עיפרון חשמלי, ולאחר מכן צובעים את המוצר המוגמר בצבעי בייץ שונים על פי בחירת המשתתף, על בסיס מים. בתום הצביעה יש לאפשר למוצר להתייבש באופן מוחלט, ובתום הייבוש, מורחים עליו לכה כדי לשמר אותו לאורך זמן.

בקורסים רבים אפשר ללמוד סגנונות שונים של גילוף בעץ כמו לדוגמה בסגנון פיגורטיבי, ריאליסטי, אבסטרקטי, אתני ועוד, אפשר לפסל פורטרטים ולייצר רהיטים מגולפים. העיסוק בעץ, החשיבה וההתמקדות בייצור הפריט המבוקש מעניקים ללומד זמן איכות בטיפוח ההתפתחות האישית שלו, הוא מקדיש לכך את כל מרצו ושביעות הרצון מהמוצר המוגמר משרים עליו רוגע, שמחה וסיפוק רב.

הקורס מתאים לכל הגילאים כיוון שאינו מצריך עוצמות פיזיות.  כל אדם החל מחבר'ה צעירים ועד אנשים מבוגרים יותר ופנסיונרים משתתפים באופן קבוע בחוגים הללו ומחכים בקוצר רוח לשיעור הבא. המבוגרים ביותר הלומדים קורס בגילוף עץ עברו את גיל 90 ועדיין מסוגלים לגלף בעץ ומבצעים זאת באופן קבוע.

בבתי דיור מוגן לומדים גילוף עץ בטכניקה של יצירת פסלים עגולים וביצוע עבודות תבליט. הדיירים משתמשים בסוגים שונים של עץ בולי עץ אגוז, מהגוני, בוק או דובדבן, שהם עצים רכים יחסית.

זמן הלמידה בקורס הוא כמה שבועות ולאחר מכן המשתתפים עוסקים בכך בביתם או ממשיכים להגיע לשיעורי העשרה במרכז הלמידה.