קורס נגרות

שיפוץ רהיטים

לכולנו יש רהיטים שונים, חלקם פריטים נוסטלגיים יקרים, מעץ מלא וחלקם פשוטים יותר כמו מסדרות הייצור של איקאה.

אם מוצר מסוים נפגם או מתבלה, כדאי לגבש חשיבה אם שווה לתקן אותו כי גם לכך יש עלות או עדיף לזרוק אותו ולרכוש פריט זהה אך מודרני יותר ומתאים לימינו. בדרך כלל שולחים לחידוש רק רהיטים מעץ שאפשר ליהנות מהם עוד פרק זמן ארוך לאור איכותו של העץ.

קיימים בשוק אנשי מקצוע רבים שאומנותם היא שיפוץ רהיטים מסוגים שונים אך מכיוון שמדובר במלאכה ייחודית המצריכה ידע וניסיון רב, חשוב לקבל חוות דעת על איש המקצוע מחברים, מכרים או בני משפחה שמסרו לו ריהוט והיו מרוצים מהתוצר המוגמר ומההתנהלות מולו, האמינות שלו, המחירים והעמידה בלוח הזמנים. אם מדובר ברהיטים כבדים יש לוודא שתבוצע הובלה מבית הלקוח לבית המלאכה ובתום העבודה, מבית המלאכה בחזרה לבית הלקוח.

רוב הרהיטים שמשפצים עשויים מעץ, אך קיימים סוגים רבים של עץ ולכן תהליך הטיפול בעץ שונה ומצריך חומרים אחרים. טרם הטיפול במוצרים יש לוודא שאין בהם תולעי עץ. אם יש – עדיף לזרוק את המוצר כדי שהתולעים לא יחדרו לרהוטים נוספים ברחבי הבית.

רוצה לקבל מידע נוסף על קורס זה? נא להשאיר פרטים וניצור קשר בהקדם!

חידוש רהיטי מעץ ישן

רהיטים העשויים מעץ ישן הם בדרך כלל עדיין יציבים ונוחים לשימוש אך נראותם ושחיקתם מפריעה ללקוחות, ולכן הם מבקשים לבצע שיפוץ של הרהיט. במקרים רבים קיימות שריטות רבות במיקומים שונים על גבי הרהיט, הלכה מתקלפת וקיימים ליקויים נוספים.

מומחה בשיפוץ רהיטים ישנים יבצע בשלב הראשון ניקוי יסודי של הריהוט ויקלף את כל הלכה הישנה. השלב השני הוא שיוף כל משטחי העץ, והשלב השלישי הוא הצביעה. הלקוח בוחר את הצבע שנראה לו, אפשר לבחור גוון הדומה ככל האפשר לגוון המקורי או לחדש ולעבור לגוון שונה. בבחירת גוון חדש, מבצעים רק שיוף קל ולאחר מכן צובעים כמה פעמים את הרהיט עד קבלת התוצאה הרצויה.

חידוש רהיטים ישנים

אם מדובר ברהיטים גדולים ורחבים, העדיפות היא להובילם לבית המלאכה שם תבוצע העבודה. בית המלאכה ערוך לעבודות הללו, יש בו את כל הציוד והחומרים לשם כך. אם יש בעיה בהובלה, יבצע בעל המקצוע את העבודה בביתכם. מעבר ללכלוך הרב שיוצר בבית, יהיו בו גם ריחות רבים שלא כולם בריאים ונעימים מכל החומרים שבהם יעשה שימוש לשיוף, ניקוי וצביעה.

שיפוץ ריהוט בסגנון עתיק – וינטג'

כדי לשמר ריהוט עתיק הקיים כבר שנים רבות ויש לו ערך סנטימנטלי מעבר לערך כספי, יש לבצע טיפול מיוחד ששמו דיסטרסינג' הכולל שיופים קלים כדי לא לפגום במוצר, וכך נוצר ריהוט מקולף בכמה נקודות, הצביעה מתבצעת לאחר מכן, בהתזה או במריחה .

לאחר הייבוש, מבצעים צביעה בלכה היוצרת שכבות הגנה על הרהיט, או לחילופין מורחים פוליטורה על חלקי העץ הפנימיים, חומר זה בנוי משרף של עץ ותפקידו לשמר וגם לחדש רהיטים מורחים חומר רב על גבי מטלית וכך מחדירים את החומר כמה וכמה פעמים לריהוט הזקוק לכך, וסופג במהירות את החומר. הפוליטורה לא מסוגלת להגן על הריהוט מפני שריטות או מכות ולכן בחלק החיצוני של הרהיט עדיף למרוח את הלכה.

חידוש רהיטים בצביעה שקופה (צבע ווש)

לקוחות רבים מעדיפים לא לצבוע את הריהוט הישן בצבע כלשהו אלא לבצע מריחת חומר שקוף שיעניק לרהיט חיים חדשים.

חידוש רהיטים בצבע אטום

אפשרות נוספת היא צביעת הרהיט בצבע אטום. היתרון הוא שהרהיט מכוסה כולו בחומר זה וכך יוכל לשרוד אצלנו עוד שנים רבות, להנאתם של בני הבית.

חידוש רהיטים בצבע מטאלי

לקבלת מוצר ייחודי ונוצץ, אפשר להשתמש בצבע מטאלי שמותיר רושם רב על כל מי שרואה את הרהיט. להשלמת המראה, נהוג למרוח מעליו שכבה של לכה. השילוב הייחודי של שני החומרים יחד, יותר שפע של נצנצים לשמחת בני הבית.

אומדן העלויות לשיפוץ רהיטים

המחירים שיפורטו מטה, הם אומדן בלבד. עלולות להיות סטיות מחיר לכאן או לכאן במקרים מיוחדים על פי סוג הרהיט, גולו, מצבו ועוד.

פירוט של סוג הרהיט                  אומדן עלויות

חידוש מזנון                                700 – 900 ש"ח

חידוש כיסא                               150   –  300 ₪

חידוש ארון שתי שתי דלתות         600 – 1000 ש"ח

חידוש שולחן פינת אוכל             500 – 1500 ש"ח

משך הזמן הנדרש לביצוע חידוש הריהוט בבית המלאכה, הוא בין שבוע לשבועיים.

אחריות על חידוש רהיטים

רוב בעלי המקצוע לא מעוניינים לתת אחריות על חידוש הרהיטים שביצעו. רק במקרים מיוחדים הם יסכימו לתת אחריות של שנה על החידוש.